pondelok 14. októbra 2013

Ľubľana je druhá Praha alebo aj draci existujú

Koper je síce krásne mestečko, ale jeden deň mu úplne stačí. Predsa len keď vás chytí túžba spoznávať, musíte spoznávať. A tak sme pozreli do mapy a šli sme za posledným cieľom cesty - do Ľubľany.




Cesta pomaly ubúdala, krajina sa menila, stromy akoby vysychali, objavovali sa skaly. Kde sú tie chvíle,keď sme obzerali jazierka a nekonečnosť alpskej prírody pri výstupe na San Bernardino? Akoby to bolo tisíc rokov do zadu...



Ľubľana je krásne mestečko. Vôbec som nemala pocit, že som v hlavnom meste. Skôr sa tvárila ako milé malé mestečko, kde nemusíte chodiť hromadnou dopravou, lebo všade proste dokráčate.

Mnohí náhodní, ktorých sme cestou stretli, nám hovorili, že Ľubľana je ako Praha. Vraj sa im to veľmi podobalo. Žijem v Prahe už nejaký ten piatok, ale zatiaľ som si nevšimla nikde nijaké Alpy a prekvapivo sa ani Pražský hrad nenachádza na zalesnenom vrchu nad mestom. A tú rieku máme tiež trochu väčšiu, vlastne celé to mesto máme trochu väčšie...

Ale to Ľubľane neuberá na kráse. Čo je malé, to je predsa milé. Centrum je nádherné. Krásne kamenné okolie rieky, romantické stĺporadie. Večer sa to zaplní množstvom ľudí, ruchom a snáď stovkami reštaurácií a barov. Človek razom zabudne, že nie je pri mori.

Celé najvtipnejšie na tomto meste je, že jeho symbolom je drak. A ten je všadeprítomný. Či už je to v podobe sôch, na známkach, na obrázkoch, na suveníroch. Drak je proste všade. A poznám jednu Divožienku, ktorá by za dráčika vraždila... Takže Trillian, odporúčam ti Ľubľanu.

A toto bola posledná zastávka. Nie kecám, ešte jednu sme dali, na benzínke na českej hrude. :)

Vaša Undomielka, ucestovaná a plná zážitkov, :-*

sváča niekde v parku v Ľubľani
sváča niekde v parku v Ľubľani
verte mi, ja som šofér
verte mi, ja som šofér 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára